Business English

Professional communication and intercultural competence for executive assistants

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For personal assistants and secretaries, written and oral communication is vital – both within the company and in the interface with customers. The use of up-to-date expressions and standard business phrases presented in this course will improve your passive and active communication skills in English. You will be able to deal professionally with a wide range of emails and letters as well as developing skills to overcome linguistic and cultural blocks both on the telephone and face-to-face. Your understanding of “between the lines” communication across cultures will ensure that you can avoid awkward miscommunication allowing you to simply build strong and professional relationships in the modern international business environment.

 

Content

 Refresh your spoken English

  • Handling international telephone calls easily
  • Defusing conflict tactfully and diplomatically on the telephone and face-to-face
  • How to get what you want by being more assertive
  • Interrupting and dealing with interruptions
  • Agreeing and disagreeing
  • Increasing your vocabulary range and avoiding tired Jargon
  • Organizing travel and accommodation smoothly

Improve your writing skills

  • Learn to extract the relevant information quickly and respond appropriately
  • Apply best practice in writing letters, memos and emails
  • Discover the dos and don'ts of emailing
  • Asking for and giving information
  • Making, confirming and changing appointments
  • Writing professional confirmation and thank-you notes
  • Reminders, refusals and apologies 

Intercultural Competence: Dealing with foreign customers and business partners

  • How do different attitudes to hierarchy, communication styles, time, task and relationships impact on business interactions?
  • A tried and tested cultural orientations model to make sense of differences in cultural priorities
  • A series of real-life case studies highlighting the potential pitfalls of cross-cultural communication
  • Analyses of your own experiences and interactions with people from other cultures
  • Identify the critical intercultural factors involved in: 

                       receiving visitors from abroad

                       planning and organizing Meetings

                       planning business trips abroad

                       working in multicultural teams and “getting things done” 

 

Ihr persönlicher Nutzen

 

Sie eignen sich Formulierungen und Argumentationen für jeden Anlass an. Sie verbessern Ihre interkulturellen Fähigkeiten und treten somit sicher und professionell im internationalen Kontext auf. Sie kommunizieren kompetent und selbstbewusst - sowohl face-to-face als auch am Telefon. Durch flüssiges, schnelles und sicheres Schreiben vermeiden Sie Missverständnisse und können Ihren Vorgesetzten noch effektiver unterstützen.

 

Ihr Nutzen als Vorgesetzter

 

Ihre Assistenzkraft wird Sie im internationalen Kontakt qualifizierter entlasten und Ihr Sekretariat professionell bei internationalen Geschäftspartnern, Führungskräften und Kollegen repräsentieren. Ihre Korrespondenz wird sicher und professionell. Zeit- und Kostenintensive Missverständnisse ade!

 

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*verschiedene Rabatte sind untereinander nicht kombinierbar

Auf einen Blick

  • Datum:
    24.04.2018 - 25.04.2018
    Dauer:
    24.04.2018:
    09:30 - 18:00 Uhr
    25.04.2018:
    08:30 - 16:30 Uhr
    Ort:
    Novotel Köln City Hotel
    Bayenstraße 51
    50678 Köln

    Jetzt direkt anmelden

  • Datum:
    07.11.2018 - 08.11.2018
    Dauer:
    07.11.2018:
    09:30 - 18:00 Uhr
    08.11.2018:
    08:30 - 16:30 Uhr
    Ort:
    Holiday Inn München (ehemals: Angelo Munich Westpark)
    Albert-Roßhaupter-Straße 45
    81369 München

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  • Frühjahr (24.-25.04.2018):

    Einzelzimmer 123,00 € inkl. MwSt. pro Nacht
    (Preis inkl. Wi-Fi, Arbeitsplatz, Fön und Kabel TV)

    Reservieren Sie Ihr Zimmer unter dem Begriff "Office Seminare" bis zum 26.03.2018.
    Tel.: +49 221 801470

    Herbst (07.-08.11.2018):

    Einzelzimmer 130,00 € inkl. MwSt. pro Nacht
    (Preis inkl. Wi-FI, Arbeitsplatz, Fön und TV)

    Reservieren Sie Ihr Zimmer unter dem Begriff „OFFICE Seminare“ bis zum 09.10.2018
    Tel.: +49 89 4111130

    Nur solange der Vorrat reicht!
  • Teilnahmegebühr
    € 1.395,- €
    p. Teilnehmer | zzgl. MwSt.

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Ansprechpartner

Bei Fragen zu Inhalt und Referenten:

Alexander Mertin

Leiter Kundenservice OFFICE Seminare

0228 9550 - 166
0228 3696091

Anfrage per E-Mail

Referenten

Saholy Nanahary-Robertson:

  • Saholy Nanahary-Robertson hat nach ihrem

    Magisterstudium der Slavistik/Anglistik/

    Pädagogik jahrelang als Assistentin auf

    Vorstands- und Geschäftsleitungsebene in international

    tätigen Unternehmen gearbeitet,

    in denen sie nicht zuletzt auch aufgrund

    ihres eigenen multikulturellen Hintergrunds

    zahlreiche Erfahrungen im Bereich der

    interkulturellen Kompetenz sammeln konnte.

    Seit über 15 Jahren ist sie als Trainerin für

    Business und Commercial English in Firmen

    und an privaten Hochschulen tätig und Mitglied

    in verschiedenen Prüfungsausschüssen

    der IHK Düsseldorf.

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Dieses Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Industrie, Handel, Gewerbe, Handwerk, die freien Berufe, den öffentlichen Dienst, Behörden sowie sonstige öffentliche oder karitative Einrichtungen, Verbände oder vergleichbare Institutionen und ist zur Verwendung in der selbstständigen, beruflichen oder gewerblichen Tätigkeit bestimmt.

Teilnahmegebühr
€ 1.395,-

p. Teilnehmer | zzgl. MwSt.

 

 

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